Ebben a cikkben végigvesszük hogyan is néz ki egy Google Adwords fiók létrehozása, valamint végigmegyünk az alap beállításokon is.

Google Adwords fiók létrehozása

A Google hirdetési fiók létrehozása mindössze egy gmail-es email címet igényel. Ehhez érdemes egy olyan email-t használni, amelyet külön az oldalad számára hoztál létre. Ez nem kötelező, de szerintem jó ötlet, mert így ezt a Google fiókot tudod majd használni az összes a weboldaladhoz kapcsolódó Google szolgáltatással.

A regisztrációhoz menj a Google Adwords oldalára, majd pedig lépj be gmail-es adataiddal. Lényegében az összes Google szolgáltatást használni tudod majd ezzel a hozzáféréssel.

Miután bejelentkeztél lényegében el is készült a hirdetési fiókod és valami ilyesmit kell látnod:

google hirdetési fiók létrehozása

A jobb felső sarokban láthatod a Google Adwords fiókod azonosítóját. Ezen az oldalon Google rögtön felajánlja egy új hirdetési kampány létrehozását. Láthatod a különböző kampánytípusok listáját. Most nem fogunk hirdetési kampányt létrehozni ezért kattintsunk a “Create an account without a campaign” linkre.

A fiók felületének a nyelvét természetesen belehet magyarra is állítani. Ehhez a Google fiók beállításaidban kell módosítani a nyelvet. Én jobb szeretem ezt angolul használni, mert ha bármi problémába ütközök, angolul könnyebb megoldást/választ találni.

Miután rákattintottál a “Create an account without a campaign” linkre, három információt kell megadnod:

  1. a számlázási országodat
  2. az időzónádat
  3. és a pénznemet, melyet használni szeretnél majd a kampányaid során. Ez valószínűleg forint lesz.

Ezzel meg is történ a Google hirdetési fiók létrehozása. Most nézzünk meg néhány további beállítást, melyet még szükséges elvégezni.

Számlázási beállítások

A következő cikkben részletesebben is meg fogjuk nézni a hirdetési fiók felépítését, most azonban gyorsan még kitérünk néhány fontosabb beállításra, melyeket érdemes rögtön az elején elvégezni.

A “Tools & Settings” gombra kattintva megjelenik több opció is. Itt válasszuk ki a “Billing” => “Billing Settings”. Itt meg kell adnunk a céges és számlázási adatokat.

A “Billing country” szekciót automatikusan kitölti nekünk a rendszer hiszen azokat az adatokat már a regisztráció során megadtuk.

A “Customer info” szekció nagyon fontos lesz. Itt több elem is van. Az “Account type”-ot a rendszer szintén automatikusan rögzíti. A “Tax information”-nél kattintsunk a kis ceruza ikonra és adjuk meg az adószámunkat, ha van akkor az EU-s adószámot, így nem kell majd a költségek után ÁFA-t fizetnünk. A “Primary contact”-ot, elsődleges kapcsolattartó személyt is ellenőrizzük le. Ez az elem is automatikusan kitöltésre kerül, de a Google ezt az információt a fiókunkból szedi elő. Tehát ha annak idején, amikor létrehoztad a gmail-es fiókodat és esetleg kamu személyes adatokat adtál meg, akkor itt azok fognak megjelenni. Ha így van, akkor ezt is érdemes javítani és megadni a nevünket, telefonszámunkat. Erre az elérhetőségre fogja a rendszer küldeni a fizetéssel, számlázással kapcsolatos üzeneteket.

A “How you pay” (Hogyan fizetek) szekciót érdemes hagyni “Automatic payments”-en, így nem fogunk elfeledkezni a számlák kifizetéséről. A Google csak annyit fog levonni a számládról amennyit költessz a hirdetéseidre. Be tudsz majd állítani minden kampánynál napi költési limitet, így mindig ki tudod számolni, hogy mennyit fogsz költeni az adott hónapban.

És végül a “Payment method” (Fizetési mód) szekcióban meg kell adnod a bankkártyaszámodat.

Ezután el kell fogadnod a felhasználói feltételeket és már létre is hozhatod az első kampányodat. De még mielőtt létrehoznánk az első kampányunkat, van még egy fontos teendőnk, amit érdemes elvégezni.

Egyéb szolgáltatások összekötése a hirdetési fiókkal

Menjünk a következő menü pontra: “Tools & Settings” => “Setup” => “Linked Accounts”

Itt egyéb Google szolgáltatásokat tudunk hozzákapcsolni a hirdetési fiókunkhoz. Ez azért fontos, mert így még hatékonyabb hirdetési kampányokat tudunk létrehozni és jobban ki tudjuk használni a Google adta lehetőségeket.

Az első szolgáltatás amit érdemes hozzákapcsolni a hirdetési fiókhoz az a Google Analytics. Kattints a “Details” linkre és látni fogod a fiókod alá tartozó Analytics tulajdonokat (lehet egy vagy több is itt). Alapértelmezetten egyik sincs hozzá kapcsolva a hirdetési fiókhoz. Amelyiket hozzá szeretnéd adni a hirdetési fiókhoz, kattints a mellette lévő “LINK” linkre.

Link Google Analytics to Adwords

Amennyiben a Youtube-on is aktív vagy, akkor érdemes a YouTube fiókodat is hozzákötni a hirdetési fiókhoz. Itt is az előzőhöz hasonlóan a “Details” linkre kell kattintani, majd pedig hozzá kell adni a YouTube csatornádat.

Még egy fontos fiók van amit érdemes hozzáadnunk a hirdetési fiókhoz, ez pedig a “Search Console”. Ha még nem adtad hozzá az oldaladat a Google Search Console-hoz, akkor itt találsz róla egy leírást.

Lényegében a google hirdetési fiók létrehozása meg is történt, készen állunk hirdetések létrehozására is. Azonban még előbb néhány alap témát érinteni fogunk, hogy biztos alapokról indulhassunk neki a hirdetéseknek. A következő cikkben részletesebben is megnézzük a hirdetési fiók felépítését és a különböző kampány típusokat.

 

Share This